Op 18 juni 2015 plakte IGK Bart Hoitink het eerste Onbekende Helden-keurmerk op de voordeur van familiebedrijf VANAD Group in Capelle aan de IJssel. Bij VANAD zijn op dit moment 7 veteranen werkzaam. Directeur Arthur S. Nederlof vertelt waarom ze meedoen.

‘Wij hebben al jaren veteranen in dienst. In eerste instantie wisten we dat niet. Een van onze medewerkers, een jonge man van 31 jaar, vertelde dat hij veteraan is en in Irak had gediend. Hij was destijds 22 jaar. Je ziet het dagelijks op het nieuws, maar deze ‘onbekende helden’ zijn heel dichtbij, het is belangrijk om dat te beseffen.

Na dat gesprek ben ik eens rond gaan vragen en het bleek dat we meer veteranen in dienst hebben. De posities die ze innemen zijn heel divers: van accountmanager tot customer contact-medewerker. Allen worden ze enorm gewaardeerd.

Veteranen hebben geleerd om helder te communiceren.

Hoewel we ons er in eerste instantie niet van bewust waren ben ik er van overtuigd dat hun achtergrond van belang is voor ons bedrijf. Veteranen die officier zijn geweest bijvoorbeeld hebben ervaring met leiderschap en management. En veteranen hebben in het algemeen geleerd om helder te communiceren. Om maar wat voorbeelden te noemen.

We zijn een familiebedrijf en zeer nauw betrokken bij onze medewerkers. We zijn er dan ook trots op dat wij de eerste sticker op onze gevel mogen plaatsen. Ik heb enorm veel respect voor de mensen die hun leven wagen voor onze vrijheid en die van anderen. Daar mogen wij best iets voor terug doen en deze actie vind ik een mooi gebaar. ‘

Meer informatie over het initiatief vind je op www.onbekendehelden.nl.

Meer verhalen